marți, 6 octombrie 2009

Politistii care mi-au taiat cheful

O intamplare stupida mi-a fost dat sa traiesc zilele trecute, care mi-a confirmat cat de complicat este in tara asta sa detii si sa folosesti o banala bicicleta. Se facea ca am iesit la o plimbare pe faleza Muresului cu bicicleta, cu un amic pe care l-am stresat jumatatate de an sa-si ia o "pedalatoare" doar ca sa am cu cine hoinari, ca putina miscare de seara nu strica.

Si se facea ca, dupa vreo doua ore de pedalat (in ture pana la Podul Traian si inapoi la Billa) am oprit pentru a ne trage sufletul pe o bancuta, prin zona 300, Micalaca. Si cum stateam noi si savuram niste napolitane cu lamaie, marca anilor '80, dinalea comuniste, dintr-o masina au iesit trei indivizi burtosi si cu cefele de porc iesite la vedere. Noi, mai plapanzi, ne-am cam speriat, ca pareau hotarati sa ne ia pe sus. Numai ca, surprizaaaaaa!, s-au legitimat ca fiind politisti "de la Violente, Biroul Micalaca, strada Abrud". I-am crezut, ca oricum nu faceam diferenta intre o legitimatie xeroxata color si una autentica, desi am verificat-o de doua ori, ca sa fac si eu pe importantul. Nu de alta, dar unul dintre indivizi mi-a cerut cartea de identitate, si cum mai lantul de aur ii lipsea si ghiulul ca sa il confund cu un mafiot de cartier, am avut ceva emotii inainte sa i-o dau.
Deci, ce credeti ca doreau acesti indivizi, despre care inca nu sunt sigur ca sunt oameni ai legii, devreme ce nu purtau nici uniforma? Ne-au cerut sa le prezentam la control bicicletele, ca cica tocmai se furase din Micalaca un "Mountain bike" (asa se scrie???), desi niciunul dintre noi nu avea biciclete mai valoroase de 250 de lei. Le-am explicat ca suntem oameni cinstiti dar ca ne supunem si ii lasam sa verifice ce vor si, se pare, ne-au crezut, pentru ca nu au mai verificat nimic, decat buletinele. Totusi, nu am scapat de o morala de circa 20 de minute, in care am aflat ca:
1. "E obligatoriu sa purtati vesta reflectorizanta, fie ca e zi, fie ca e noapte". (Nu am inteles de ce il interesa pe un politist de la "Violente" daca am vesta, treba care este de competenta rutieristilor);
2. "E bine sa aveti actele bicicletei la dumneavostra, in caz ca va opreste Politia, ca sa nu fiti suspecti". (Da, o sa port la mine mapa cu toate documentele din casa si pentru asta o sa imi pun si al doilea rucsac pe spate!!!);
3. "Sa nu va tineti bicicletele pe casa scarilor ca se fura, chiar si legate. Cel mai sigur este in casa". (Stiam...);
4. "Sa aveti acte de identitate la dumneavostra pentru ca altfel puteti fi amendat" (Amicul meu nu avea, dar a scapat);
5. "Sa circulati pe piste amenajate". (In Arad nu avem asa ceva!!!)
Iar restul nu va zic, ca e multa teorie si v-as plictisi, asa cum m-am plictisit si eu ascultandu-i pe acei trei indivizi despre care inca inclin sa cred ca nu erau politisti, ci trei infractori care aveau nevoie de biciclete si le-ar fi "confiscat" de la niste fraieri, dar nu au nimerit persoanele.
In toata povestea asta, ce m-a deranjat cel mai mult a fost ca amicului meu i s-a taiat cheful de a mai iesi prin Arad cu bicicleta vreodata si a jurat ca o baga "la naftalina", desi o cumparase cu numai 24 de ore inainte (repet, la insistentele mele), cu suma de 250 de lei, de la rusi, din Piata Noua (in caz ca va intereseaza si pe voi...).
Concluzia este ca, pana la urma, mi s-a cam taiat si mie cheful de pedalat prin acest oras, vazand cat de complicat este sa detii un astfel de mijloc de transport in ziua de azi. Nu am inteles si nu voi intelege niciodata la ce folosesc nenorocitele de veste de gunoier pe timp de zi, cand nu reflecta oricum lumina farurilor stinse, asa cum cred ca sunt inutile si noaptea, in oras, unde strazile sunt iluminate suficient, fara sa mai punem la socoteala ca bicicleta are sistem de lumini si reflectorizante cat incape.

Niciun comentariu: