joi, 7 ianuarie 2010

Nesimtire de 3 stele***

«Un hotel modern, construit recent, amplasat in mijlocul Statiunii Moneasa, vizavi de piata, in apropierea lacului. Restaurantul are o capacitate de 140 de persoane si poate satisface orice preferinta culinara din bucataria romaneasca sau internationala». Este o prezentare frumusica a complexului « Tanamera » din Moneasca, clasificat ca avand 3 stele, conform prezentarilor de pe internet. Trei stele care s-ar potrivi mai degraba intr-un clasament negativ, pentru nesimtirea unora dintre angajati si nicidecum pentru servicii de calitate.

In 2 ianuarie 2010, fiind in vizita in Moneasa cu prietenii, am poposit la acest restaurant pentru o ceasca de cafea si o ciocolata calda, dupa ce aerul rece de munte ne-a patruns pana in oase. Dupa aspectul frumos al complexului, ai zice ca ai nimerit cu adevarat intr-un loc civilizat si mai ca ai crede ca turismul reinvie la Moneasa. Totusi, sa scapi de gandacii din hoteluri si restaurante nu ajunge in turism. Uneori, gandacii si plosnitele pot fi chiar printre angajati!
Deghizata in chelnerita, o plosnita si-a facut aparitia cu o oarecare intarziere, intr-un restaurant destul de gol in a doua zi a anului. Dupa ce a preluat comanda, individa (trecuta de 40 de ani si plictisita rau de meseria pe care probabil ca o practica de cand era adolescenta, pe vremea comunismului) s-a flendurat cat s-a flendurat si a revenit in doua ture la masa, pentru a-si indeplini misiunea: trei cafele si doua ciocolate calde. Total, cinci cesti. Trei, insa, cu probleme: o ceasca avea pe ea amprenta a doua buze de ruj rosu aprins, parca dupa mulajul Marilenei Nitu, in timp ce doua cesti erau ciobite.
La cat de infrigurati eram deja, mai ca am fi acceptat bauturile, numai sa mai stam nitel la caldurica, dar ne-am amintit ca noi suntem cei care platim, iar pe banii nostri nicio plosnita nu trebuie sa ne ia peste picior.
Am refuzat cat se poate de politicos cestile cu probleme si, probabil, purtatoare de virusi gripali. Insa, dupa cum se stie, politetea nu e o virtute si a plosnitelor, cunoscute ca fiind niste insecte-parazit. Asa ca plosnita s-a revoltat, iar in revolta ei ne-a poftit afara din local pe motiv ca suntem "obositi". Nu am inteles ce a vrut sa spuna prin "obositi" pentru ca niciunul din cei aflati la masa nu consumăm alcool. Era evident, insă, că angajata nu era obisnuita ca un client sa îi refuze o marfa proasta.
In zadar am incercat sa vorbim cu administratorul complexului ori cu seful de sala pentru ca angajatii isi apara pita reciproc, astfel ca ne-a fost trimisa pe post de sefa o femeie de serviciu cu supragabarit, foarte bagacioasa, dar care nu putea sa-si spuna nici numele.
Pe adminsitrator a fost usor sa-l gasim ulterior, dupa o cautare pe google, asa ca l-am atentionat ca data viitoare cel servit in bajocura ar putea fi posesorul unei legitimtii de la Protectia Consumatorului, Garda Finanaciara sau Politia Economica.
In cazul Moneasa, nu as vrea sa generalizez, dar am auzit destule plangeri despre servicii mizerabile in unele hoteluri sau pensiuni, ceea ce ar putea fi o cauza reala pentru care statiunea nu mai are cautare.
Generalizand, totusi, as spune ca romanii cu afaceri in domeniu nu inteleg ca turismul nu înseamnă doar un munte, o padure, un lac, un hotel si, eventual, o partie de schi. Turismul însumează un complex de elemente, printre care amabilitatea, serviabilitatea si respectul fata de client sunt cele mai importante.

3 comentarii:

nadina_maria spunea...

Si se investesc atatia bani in turism:(
vorba vine..."se investesc"

Anonim spunea...

din pacate, se investeste mai putin decat se fura...

iulia spunea...

moneasa a ajuns mizerabil si nu stiu de ce mai e considerata statiune. nu mai sunt bai si nimic altceva, mare pacat